lauantai 3. lokakuuta 2020

24.10.2020 ALKEIS

 We will start using our phrases!

👉 Dialogit    Homework #1: Try to translate as much as you can

👉Informal/Formal

👉How is it going?

Homework #2: Prepare an introduction about yourself in Finnish. You will SPEAK that to everybody in the beginning of class October 24th.  

Homework #3: Harjoitus (if you have not done already)

If you want to be ahead of yourself, here are the numbers in Finnish.


Dialogi 1:

Chew: Moi. Minä olen Chewbacka, kuka sinä olet?

Kitty: Minä olen Hello Kitty. Hyvää päivää. Mitä sinulle kuuluu?

Chew: Kiitos hyvää, Entä sinulle?

Kitty: Ihan hyvää. 


Dialogi 2: 

Chew: Moi, minä olen Chewbacka, kuka tuo on?

Kitty: Hän on Nalle. 

Nalle: Päivää. Kuka sinä olet?

Chew: Minä olen Chewbacka. Hauska tutustua!

Nalle: Hauska tutustua! 

Kitty: Mennään ulos.


Dialogi 3:

Kitty: Huomenta.

Chew: Hyvää huomenta. Miten menee?

Kitty: Hyvin kiitos, entä sinulla?

Chew: Hyvin myös. Missä Nalle on?

Kitty: Nalle on Charlottessa. 


Dialogi 4 (more difficult): 

Nalle: Hyvää päivää. Kuka sinä olet?

Kitty: Minä olen Hello Kitty ja hän on Chewbacka. Mikä sinun nimi on?

Nelle: Minun nimi on Nalle. Hauska tutustua!

Kitty: Hauska tutustua. Mitä sinulle kuuluu Chewbacka?

Chew: Ei oikein hyvää. Olen väsynyt, menen nukkumaan.

Kitty: Hyvää yötä!

Nalle: Nuku hyvin! 


If you wish, you can start learning the colours!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti